donderdag 20 januari 2011

Een nieuw blog

In deze weblog wil ik recepten verzamelen die ik op het internet of op andere plekken tegen kom. Ik ben totaal geen keukenprinses, heb zelfs niet heel veel lol in het koken dus ik moet het hebben van de goede ideeen van anderen.

Bij het zoeken naar recepten voor het avondeten op het internet of in kookboeken is mijn zoekterm meestal: 'snel'. Maar wat ik minstens zo belangrijk vind is dat de maaltijd gezond is. Oftewel, genoeg groente bevat en niet te veel vet. Wanneer ik echter recepten voor toetjes of taarten zoek zal er in de zoekterm meestal 'chocolade' staan. Daar ben ik nu eenmaal dol op.

Ons gezin bestaat uit 5 personen waarvan 3 kinderen die nu 9, 10 en 12 jaar oud zijn. Zij zijn geen gemakkelijke eters wat het zoeken naar recepten des te moeilijker maakt. Mede daardoor wil ik nu eens de uitdaging met mezelf aan gaan om wat meer aandacht te besteden aan het koken, en daarmee ook aan het doen van de boodschappen. Eens kijken of ik mijn kinderen wat meer van het eten kan laten genieten zonder iedere dag pizza, patat of pannekoeken voor te schotelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten